شیائومی یک کارخانه‌ی تولید گوشی تمام اتوماتیک می‌سازد

با توجه به گزارش جدیدی که منتشر شده، ظاهرا شیائومی در تلاش است یک کارخانه‌ی تولید گوشی هوشمند احداث کند که در آن محصولات به صورت تمام اتوماتیک و بدون نیاز به نیروی انسانی تولید می‌شوند.

شیائومی از زمانی که در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند فعالیت خود را آغاز کرد، پیشرفت بسیار زیادی داشت. شرکتی که ابتدا روی ساخت گوشی‌های اقتصادی تمرکز داشت به مرور وارد بخش‌های دیگر هم شد و توانست کسب و کار خود را تا جایی گسترش دهد که اکنون در جمع ۵ شرکت برتر دنیا قرار دارد.

البته بسیاری از این پیشرفت‌ها را در خود گوشی‌ها شاهد بودیم، نه روند و چگونگی تولید آن‌ها. اما اینطور که به نظر می‌رسد، به‌زودی نحوه‌ی تولید این محصولات هم با تغیری اساسی همراه خواهد بود. به گفته‌ی لی جون، مدیرعامل این شرکت، شیائومی در حال ساخت یک کارخانه‌ی تولید گوشی است که در آن اصلا نیروی انسانی در روند ساخت محصول دخالت ندارد و تمام این فرایند توسط ربات و به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد.

نام این شرکت به صورت نمادین، Black Light Factory خواهد بود چرا که اصلا نیازی به نیروی انسانی ندارد. در این شرکت در هر سه ثانیه یک گوشی هوشمند چرخه‌ی تولید را به اتمام می‌رساند. همچنین فرآیندی چون مونتاژ، تست‌های نهایی و بسته‌بندی تماما توسط ربات‌ها انجام می‌شود که خب اگرچه پیشرفت بسیار خوبی محسوب می‌شود اما باعث از بین رفتن فرصت شغلی هم می‌شود.

در ماه آگوست سال گذشته، شیائومی اولین فاز از شرکت هوشمند خود را راه‌اندازی کرد؛ شرکتی رباتیک که عمده‌ی فعالیت آن تولید گوشی هوشمند با ظرفیت ۱ میلیون در سال بود. در واقع در جریان فاز اول این پروژه، شیائومی در تلاش بود تا عملکرد این شرکت تمام اتوماتیک را مورد بررسی قرار دهد تا متوجه این موضوع شود که آیا امکان دارد بدون نیاز به نیروی انسانی یا در بدترین حالت، با اندک دخالت انسان، یک شرکت بزرگ تولید گوشی راه‌اندازی کرد یا خیر.

تجربه و از طرفی موفقیتی که شرکت چینی در این زمینه بدست آورد باعث شد به‌سرعت وارد فاز دوم پروژه شده و اکنون در حال احداث کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون گوشی در سال است که می‌شود همان سرعت تولیدی که در بالا به آن اشاره کردیم؛ هر سه ثانیه یک گوشی هوشمند!

هر دو شرکت Black Light که شیائومی تاسیس کرده یا در حال تاسیس آن است در دو منطقه‌ی جدا در شهر پکن، پایتخت چین قرار دارند. پروژه‌ی مربوط به فاز دوم کارخانه‌ی تولید گوشی هم حدودا سه‌ماه پیش به اتمام رسید اما اخیرا شرکت توانست حق استفاده از زمین مربوطه را بدست بیاورد و به محض اینکه این اتفاق رخ داد،‌ فرایند ساخت و ساز هم آغاز شد.

اما همه‌چیز به اینجا ختم نمی‌شود؛ شیائومی می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۳، کارخانه‌ی تمام اتوماتیک جدیدی را احداث کند که در آن، ظرفیت تولید گوشی بسیار بیشتر باشد، به‌گونه‌ای که شرکت بتواند از طریق آن و به طور کلی تمام کارخانه‌های تولیداتی خود، ۶۰ میلیارد یوآن (معادل ۹٫۳ میلیارد دلار) در سال درآمد داشته باشد.

از طرفی بسیار جالب خواهد بود بدانیم تولید چنین کارخانه‌ای با این عظمت چقدر هزینه در پی خواهد داشت، همچنین جالب است بدانید شرکت‌های تمام اتوماتیک غالبا بدون هیچگونه نیازی به وقت استراحت، هزینه‌ی ایاب و ذهاب، آب و غذا، تعطیلات (چه ایام عید و چه آخر هفته) و مواردی که انسان‌ها برای کار به آن‌ها وابسته‌اند، به تولید محصولات می‌پردازند و احتمالا هزینه‌ی ساخت کمتری را هم باید شاهد باشیم.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

ایمان کرامتی

16 مطلب منتشر شده

ایمان کرامتی سلام خدمت شما، ایمان هستم مدیر و موسس آیکاوب، بیش از 6 سال تو حوزه وب هستم و در کنار وبلاگ نویسی و طراحی سایت و همچنین برنامه نویسی اندروید در زمینه شبکه و دوربین های مداربسته نیز فعالیت دارم. خوشحال میشم اگه سوالی داشته باشید با بنده مطرح کنید.

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات پرفروش