گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز چیست؟ چرا استفاده از آن ضروری است

شاید نام Google Analytics را شنیده باشید. افراد به‌ظاهر متخصص معمولا به آن گوگل آنالیز هم می‌گویند. اما گوگل آنالیتیکس چیست؟ چرا برترین وب‌سایت‌های دنیا از آن استفاده می‌کنند؟ چرا همه ما باید از این سرویس استفاده کنیم؟

فرض کنید مغازه‌ای دارید که روزانه تعدادی مشتری مراجعه کننده دارد. یک نفر را مسئول این مغازه کرده‌اید و خودتان اطلاعی از آمار افرادی که وارد مغازه می‌شوند ندارید. نمی‌دانید کدام بخش از مغازه بیشتر بازدید می‌شود. نمی‌دانید مشتری با دیدن کدام محصول از مغازه شما خارج می‌شود. اطلاعی درباره این‌که یک شخص چند دقیقه در مغازه شما می‌ماند ندارید! چرا که خودتان همیشه در آن مغازه حضور ندارید.

وب‌سایت شما دقیقا همان مغازه هست. شما دقیقا نمی‌دانید چند نفر روزانه وارد و خارج می‌شوند و در کل آمار دقیقی از رفتار کاربر در مغازه خود ندارید. اگر وب‌سایتی دارید که از آن کسب درآمد می‌کنید، حتما تعداد افرادی که روزانه از سایت شما بازدید می‌کنند برای‌تان اهمیت زیادی دارد.

البته اگر بخواهید مثل همان مغازه از شاگرد یا فروشنده خود بپرسید امروز چند نفر وارد مغازه شدند ممکن است به شما آمار تقریبا اشتباهی بر اساس آمادگی ذهنی خود بدهد. فروشنده هم به‌جای اینکه به فکر فروش محصولات شما باشد، روز بعد را تا عصر درگیر این موضوع خواهد بود که افراد وارد شده به مغازه را شمارش کند. ???? چرا که این موضوع را از او می‌پرسید و باید بتواند اطلاعات دقیقی به شما بدهد تا اخراج نشود!

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

استفاده از افزونه آمارگیر یا Google Analytics

برای آمارگیری از سایت می‌توانید از افزونه‌های آمارگیر استفاده کنید. اما افزونه‌های آمارگیر معمولا مشکلات زیادی از جمله افزایش حجم دیتابیس سایت شما، مشکلات امنیتی و یا عدم شمارش دقیق تعداد بازدید‌های سایت دارند. پس راه دوم ما استفاده از سرویس‌های آمارگیر سایت است. استفاده از افزونه‌های آمارگیر دقیقا همان پرسش از فروشنده مغازه هست. آماری تقریبا اشتباه که کلی هم ذهن سایت شما را مشغول می‌کند.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

سرویس‌های آمارگیر مختلفی برای آمارگیری از سایت و بررسی رفتار بازدیدکننده وجود دارند. بسیاری از این سرویس‌ها رایگان هستند اما گوگل آنالیتیکس یک مورد خاص رایگان است. سرویسی که توسط گوگل ارائه شده و مثل تمام سرویس‌های دیگر گوگل، دقت بسیار بالایی دارد.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

ایمان کرامتی

16 مطلب منتشر شده

ایمان کرامتی سلام خدمت شما، ایمان هستم مدیر و موسس آیکاوب، بیش از 6 سال تو حوزه وب هستم و در کنار وبلاگ نویسی و طراحی سایت و همچنین برنامه نویسی اندروید در زمینه شبکه و دوربین های مداربسته نیز فعالیت دارم. خوشحال میشم اگه سوالی داشته باشید با بنده مطرح کنید.

درباره این مطلب نظر دهید !

محصولات پرفروش