0211234567890 info@example.com تایم کاری : شنبه تا چهارشنبه تهران ، ولیعصر
  • 5

یک راهنمای کامل برای نوشتن کپشن اینستاگرام

می‌گویند: عکس‌ها باید با آدم حرف بزنند…
واقعاً کی اولین بار این جمله رو گفته؟!

الان من اگر یه عکس بگذارم توی پیجم و زیرش هیچی ننویسم، چجوری قراره با مخاطبم ارتباط برقرار کنم؟

نه واقعاً، اینطوری موفق نمیشم. نه تنها باید کپشن بنویسم، بلکه باید اصول کپشن نوشتن را هم یاد بگیرم…

نوشتن کپشن اینستاگرام، آنقدرها هم که همه متخصص‌ها بزرگش کرده‌اند، سخت نیست. ما هم اینجاییم که مثل همیشه، به زبان ساده و با کلی مثال، زیر و بم نوشتن یک کپشن خوب و عالی را به شما یاد بدهیم.

کپشن اینستاگرام چیست؟

به متنی که زیر پست‌های اینستاگرام می‌نویسیم تا توضیحات بیشتری را در مورد آن پست به مخاطب بدهیم، کپشن اینستاگرام می‌گوییم. کپشن اینستاگرام شامل متن، ایموجی، #هشتگ و @منشن است.

خب عکس زیر را نگاه کنید. در اینجا بلاگر ایرانی (صدف بیوتی) را میبینیم که جلوی یک موشک عکس گرفته است. اما در کپشن برای مخاطب‌هایش توضیح می‌دهد که ناسا او را دعوت کرده تا پرتاب موشک را تماشا کند و فیلم لحظه پرتاب موشک را برای مخاطب‌هایش هم به صورت لایو نمایش دهد. صدف در کپشن خود، هم از ایموجی استفاده کرده، هم از هشتگ و منشن.

کپشن اینستاگرام چیست؟

اما یادتان باشد که هرشخص باید بر اساس نوع پیج و مخاطب‌هایش، کپشن بنویسد. در ادامه کاملاً همه چیز را بریتان توضیح می‌دهیم.

آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام

خب، خوش آمدید به جذاب‌ترین بخش مقاله، یعنی آموزش کپشن نویسی….لطفاً صدای درام رول را خودتون تو پس زمینه ذهنتون پلی کنید 🙂

اول از همه باید به شما بگوییم که بالا بردن بازدید پست‌ها و در نتیجه کسب درآمد از اینستاگرام، فقط به کپشن نویسی محدود نمیشود. برای موفقیت در این شبکه اجتماعی باید 360 درجه عمل کنید. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه دوره «کسب درآمد از اینستاگرام» را از دست ندهید.

اما در ادامه قرار است یاد بگیریم که یک کپشن خوب، چطور می‌تواند برای شما لایک، کامنت، فالوئر و ارزش بیشتری را ایجاد کند.

یک قدم برو عقب و مخاطبت را بشناس

از هر متخصصی که بپرسید به شما می‌گوید که در تمام بیزینس‌ها، شناخت مخاطب اولین قدم است. یعنی شما بدون این که شناخت درستی از مخاطبتان داشته باشید، نباید قدم از قدم بردارید.

این کار زمان‌بر بوده و لازم است قبل از آن، کمی با فالوئرهایتان گفتگو کنید. برای مثال، ما میدانیم که مخاطب‌هایی که نوین را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، یک سری ویژگی مشخص دارند:

  • می‌خواهند بیزینس خود را شروع کنند.
  • زیاد دنبال کار کارمندی نیستند.
  • می‌خواهند کسب‌وکار آنلاین خود را راه‌اندازی کنند.
  • به دنبال یادگیری روش‌های تبلیغ آنلاین هستند.
  • به کار تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی علاقه دارند.

به همین دلایل، کپشن‌هایی که در اینستاگرام می‌نویسیم، فقط و فقط برای آنهاست، نه شخص دیگر!

خب شخصی که هنوز مخاطب‌هایش را به خوبی نمی‌شناسد باید چکار کند؟
تحقیق، تحقیق و تحقیق!
در ساده‌ترین حالت ممکن می‌توانید چند وقت یکبار در یک استوری، از مخاطب‌های خود بپرسید که به چه محتوایی علاقه دارند.

شناخت مخاطب برای نوشتن کپشن اینستاگرام

باید بفهمید که هدف مخاطب‌ از فالو کردن شما چیست؟ چه چالش‌هایی دارد؟ نقاط ضعفش کجاست؟ جواب دادن به این سوالات هم در تولید محتوای اینستاگرام به شما کمک می‌کند و هم در کپشن نویسی.

پیشنهاد می‌کنیم که یک فایل وُرد باز کنید و تمام ویژگی‌های شخصیتی فالوئرهایتان را در آن بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند که هروقت احتیاج داشتید و حس کردید که دارید از مسیر اصلی خارج می‌شوید، به آن فایل برگردید و دوباره بررسی‌اش کنید.

مواردی که باید در این فایل بنویسید شامل این موضوعات است:

  • مشتری یا فالوئر ایده‌آل من چه کسی است؟
  • موانع و مشکلاتی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، چه چیزهایی هستند؟
  • چه اهدافی دارد؟
  • چه مواردی باعث می‌شود به اهدافش نرسد؟
  • به چه چیزهایی علاقه دارد؟
  • چه چیزهایی می‌خواهد؟

پس همانطور که گفتیم، شناخت مخاطب به تحقیق احتیاج دارد و زمان‌بر است. پس باید از همین لحظه این پروسه را استارت بزنید تا سریع‌تر به نتیجه برسید.

شروع کپشن باید طوفانی باشد

یادتان باشد که اگر می‌خواهید مخاطب کپشن شما را بخواند، باید آن را به جذاب‌ترین شکل ممکن، شروع کنید.

حتما دیده‌اید که اینستاگرام، ابتدا دو جمله اول کپشن را به مخاطب نشان می‌دهد و او برای مطالعه کل کپشن، باید روی گزینه «more» یا «بیشتر» را کلیک کند. اینستاگرام 2,200 کاراکتر را در اختیار شما گذاشته تا هرچه در چنته دارید را رو کنید، پس جذاب بنویسید و کنجاوی ایجاد کنید، مخصوصاً آن دو خط اول را.

در ادامه چند ترفند به شدت باحال و کاربردی را به شما یاد می دهیم.

یک جمله بنویسید که بقیه را زیر سوال ببرد:
چرا بقیه بلاگرها انقدر محتوایشان زرد است؟

سوالی بنویسید که ذهن مخاطب را درگیر کرده است:
چطوری کپشن بنویسیم که لایک و کامنت بیشتری بگیرد؟

جمله‌ای بنویسید که کنجکاوی ایجاد کند:
دیروز یک نفر گفت که می‌خواهد اکانت من را آنفالو کند، اما…

حقه‌ای بزنید که مخاطب را ترغیب به خواندن کند:
کپشن رو نخون! 🙂 / کپشن رو باز نکن…

همانطور که در تمام این مثال‌ها دیدید، عنوان کپشن باید انقدر جذاب باشد که که مخاطب حسابی کنجکاو شود و حتماً روی دکمۀ more کلیک کند.

حالا این مثال‌ها را ببینید:

ترفندهای نوشتن کپشن اینستاگرام

هرکدام از این پیج‌ها مخاطب‌های خاص خودشان را دارند. فرقی نمی‌کند که بلاگرید، رستوران دارید، فروشگاه اینستاگرامی هستید یا مغازه گلفروشی؛ هر کسب‌وکاری که دارید باید اول مخاطب‌هایتان را بشناسید و با استفاده از نکاتی که گفتیم، کپشن‌های جذاب بنویسید.

از شما می‌خواهیم که دوباره به عکس بالا نگاه کنید و بگویید که هرکدام با استفاده از کدام ترفند، کپشن خود را شروع کرده‌اند؟

خب، حالا که موضوع برایتان کاملاً جا افتاد، بهتر است برویم سراغ نکتۀ بعدی.

محتوا و کپی‌رایتینگ قوی

برای شروع این بخش ابتدا باید این دو موضوع را قشنگ برایتان باز کنیم.

خیلی ساده برایتان می‌گوییم، محتوای شما باید مخاطب‌کُش باشد. یعنی مستقیماً مخاطب ایده‌آل شما را هدف قرار دهد و او را شیفتۀ شما کند. خب ما برای این موضوع یک مقالۀ فوق‌العاده کامل و کاربری داریم به اسم «همه چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام»  که پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری دقیق این موضوع، حتماً آن را بخوانید.

مسئله دوم، کپی‌رایتینگ!
مهارتی که یادگیری آن برای هر کسی که می‌خواهد کسب‌وکاری داشته باشد، لازم است. برای این کار، شما باید با نوشتن خو بگیرید و ذوق نوشتن را دوباره در خود بیدار کنید.

تمام جملات جذاب تبلیغاتی که روی بیلبوردها، سایت‌ها و عنوان‌های پست اینستاگرام می‌بینید با استفاده از کپی‌رایتنیگ نوشته شده‌اند. ما در وبلاگ سایت نوین، یک مقاله فوق‌العاده جذاب و پرطرفدار، به اسم «چگونه در مدتی کوتاه به یک کپی رایتر حرفه‌ای تبدیل شویم؟» داریم که مطمئنناً خیلی خیلی کمکتان می‌کند.

2 تکنیک کپی رایتینگ برای کپشن اینستا

در این قسمت می‌خواهیم چند تکنیک کاربردی درباره نوشتن کپشن را باهم بررسی کنیم. اگر این نکات را ندانید، هیچ‌کدام از پست‌هایتان بازخوردی که می‌‌خواهید را نمی‌گیرند!

تکنیک اول؛ آینده‌ مشتری را برایش ترسیم کنید

همیشه 2 تا نقطه در ذهن مخاطب وجود دارد، نقطه A و B. یادتان باشد که مخاطب شما همیشه در نقطه اول ایستاده است و می‌خواهد به نقطه B برسد.

کاری که شما باید انجام دهید، آن است که در کپشن‌های خود این موضوع را در نظر بگیرید و آیندۀ مخاطب را برایش ترسیم کنید. یعنی به او بگویید که اگر از محصولات/خدمات شما استفاده کند، آینده‌اش چه تغییری خواهد کرد!

به مثال زیر توجه کنید:

مثال کپشن اینستاگرام

این کپشن یکی از پست‌های اینستاگرام نوین است. همانطور که میبینید، ما در این کپشن سعی کرده‌ایم به مخاطب بفهمانیم که آیندۀ کسب‌وکارش، با بازاریابی هر روز بهتر و بهتر میشود. حالا در این مسیر می‌تواند از ما هم کمک بگیرد و می‌داند که اگر از محصولات ما استفاده کند، کسب‌وکارش سریعتر پیشرفت خواهد کرد.

مزیت این روش آن است که خیلی راحت، درِ صحبت با فالوئرهایتان را باز می‌کند. چون حالا آن‌ها کنجکاو شدند تا به شما دایرکت بزنند و درباره محصولاتتان ازتان سوال بپرسند.

تکنیک دوم؛ حس ترس ایجاد کنید

این تکنیک یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکاتی است که باید در کپشن‌نویسی رعایت شود. در اصل بهتر است بگوییم که اگر از آن استفاده نکنید، هیچوقت پیشرفت نمی‌کنید!

باید کپشن‌های خود را طوری بنویسید که مخاطب حس کند اگر از محصول/خدمات شما استفاده نکند، از دنیا عقب می‌ماند. مخاطب باید حس کند که فوراً باید به حرف شما گوش دهد.

برای مثال، ما در کپشن زیر سعی کردیم به مخاطب بفهمانیم که اگر به حرف ما گوش ندهد، حسابی ضرر می‌کند و پول از دست می‌دهد.

مثال کپشن اینستاگرام

وقتی فالوئر این کپشن را می‌خواند، اولش کمی می‌ترسد…به خود می‌گوید نکند من هم همچین اشتباهی کنم! پس فوراً کپشن را می‌خواند و حتی ممکن است وارد سایت‌مان شود و آموزش‌های مربوط به این موضوع را هم بررسی کند.

یا اگر به کپشن زیر دقت کنید، می‌بینید که ما درباره 5 اشتباه نابود کننده حرف می‌زنیم. مخاطب با دیدن این کپشن به خود می‌گوید…نکند من دارم این اشتباهات را انجام می‌دهم! باید فوراً این پست را ذخیره کنم تا یادم بماند هیچوقت این کارها را نکنم! حتی ممکن است با نوین تماس بگیرم و از آن‌ها کمک بخواهم!

مثال کپشن اینستاگرام

میبینید، به همین راحتی، قدم به قدم به فروش نزدیک‌‌تر می‌شوید.

تونی رابینز می‌گوید: «مردم برای درد نکشیدن بیشتر از لذت بردن تلاش می‌کنند.»
مثلاً اگر همه به ما بگویند که ورزش کن، برای سلامتی‌ات خوب است، عمراً گوش نمی‌کنیم! اما کافی است که یک دکتر به شما بگوید، اگر ورزش نکنی تا دو ماه آینده حتماً سکته خواهی کرد 🙂 قول می‌دهم فردای آن روز، ساعت 6 صبح، در حال دویدن برای ما دست تکان می‌دهید!

می‌بینید، گاهی باید کاری کنید که در ذهن مخاطب جرقه‌ای زده شود و کمی بترسد…

از فالوئر، یک چیزی بخواهید

همیشه یادتان باشد که در کپشن‌های خود، یک درخواستی هم از مخاطب بکنید. از او بخواهید کاری را برایتان انجام دهد. مثلاً یک سوال بپرسید و به او بگویید در کامنت‌ها جوابتان را بدهد، یا خیلی ساده‌تر از مخاطب بخواهید که پست‌تان را لایک کند، برایتان کامنت بگذارد، برای دوستانش بفرستند و پست را سیو کند.

در دنیای بازاریابی به این کار، call to action یا «فراخوان عمل» می‌گویند. بهتر است مقاله «فراخوان عمل چیست؟» را بادقت بخوانید، تا همه چیز را درباره این تکنیک جادویی متوجه شوید.

اما در دنیای اینستاگرام و کپشن‌نویسی چطور می‌توانیم از این تکنیک به صورت خلاقانه‌تری استفاده کنیم؟ بهتر است با مثال توضیح دهیم:

ترفند نوشتن کپشن اینستاگرام

در کپشن سمت راست، می‌بینید که ما در آخر متن، از فالوئرهایمان خواسته‌ایم تا به سایت نوین بروند و ثبت‌نام کنند یا به ما دایرکت بدهند.

کپشن سمت چپ که برای یکی از موفق‌ترین بلاگرهاست، دو «فراخوان عمل» دارد و بسیار هوشمندانه نوشته شده است. او ابتدا از فالوئرهایش خواسته که در کلاس‌های او ثبت‌نام کنند و در ادامه با لحن خیلی صمیمی از مخاطبش یک سوال ساده، کلی و تعاملی پرسیده است. سوالی که آدم را به فکر فرو می‌برد و دوست دارد به آن پاسخ دهد!

طریقه نوشتن کپشن اینستا

تا اینجای مقاله یاد گرفتیم که کپشن باید یک شروع هیجان انگیز و یک پایان هدفمند داشته باشد. حالا می‌خواهیم روش‌های کپشن نوشتن برای اینستاگرام را باهم بررسی کنیم.

کپشن‌ شما می‌تواند موضوع پست را بگوید، توضیحات محصول را بدهد یا یک داستانی را تعریف کند.

موضوع پست را بگویید

دسته اول که خیلی ساده است؛ همه ما از همینجا شروع می‌کنیم. هروقت می‌خواهیم پست یا استوری بگذاریم، دنبال یک متن مرتبط با عکس می‌گردیم. تفاوتش در این است که در توصیف عکس، هرچه واقعی‌تر باشید، بهتر است. اینطوری مخاطب هم با شما احساس نزدیکی بیشتری می‌کند، چون می‌داند که دارید یک موضوع شخصی را با اون به اشتراک می‌گذارید.

برای مثال، این پست یاسمن که یک پیج آموزش زبان انگلیسی دارد را ببینید:

مثال کپشن اینستاگرام

همانطور که خودش هم در کپشن می‌گوید، بعد از کلی زحمت و تلاش، توانسته برای خودش یک خانه نقلی اجاره کند و کلی از این بابت خوشحال است. او با شیرین‌ترین لحن ممکن این اتفاق را برای مخاطب توضیح می‌دهد و حتی در آخر می‌گوید، از اینکه می‌تواند در لوکیشن جدیدی برای فالوئرهایش ویدیو ضبط کند بسیار خوشحال است.

توضیحات محصول یا خدمات را بنویسید

این روزها پیج‌های زیادی را میبینیم که کسب‌وکار خود را در اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اند. اما نباید فراموش کنید که حتی اگر قرار است یک مداد هم بفروشید، کپشن‌های غیر حرفه‌ای ‌می‌توانند به راحتی مشتری‌هایتان را بپرانند.

پس اگر شما هم در اینستاگرام، فروشگاه اینترنتی دارید، نکات زیر را به هیچ وجه از دست ندهید.

  1. مشخصات محصولتان را ساده، اما کامل توضیح دهید.
  2. حتماً قیمت محصول را بنویسید. (قیمت در دایرکت وقت شما و مشتری‌تان را می‌گیرد!)
    بهانه نیاورید، اگر قیمت‌ها نوسان دارند؟ کپشن را ادیت کنید. می‌توانید مدیریت این کار را به ادمین پیج بسپارید. اما اگر به هر دلیلی قیمت ننوشتید، حتماً در کپشن بگویید که برای اطلاع دقیق از قیمت باید به شما دایرکت بزنند.
  3. موجودی محصول را حتماً در کپشن قرار دهید.
  4. نحوه ارسال محصول را کامل توضیح دهید.
  5. مزیت‌های محصول‌تان را هم حتماً بگویید.

خب، برویم سراغ مثال‌ها:

قیمت در کپشن اینستاگرام

 

خب همانطور که در عکس بالا مشخص کردیم، پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام بهتر است که توضیحات محصولشان را به کامل‌ترین شکل ممکن در کپشن بنویسند. اصلاً طبیعی است که وقتی مشتری شما عکس محصول را می‌بیند، در کپشن دنبال اطلاعات بیشتر بگردد. پس نباید او را نا‌امید کنید، در عوض باید مسیر خرید را برایش تا جای ممکن آسان کنید.

(برای همین است که می‌گوییم از جمله‌هایی مثل «قیمت در دایرکت» استفاده نکنید، چون ممکن است مشتری سختش باشد به شما پیام دهد و حتی اگر پیام بدهد هم، مدتی طول می‌کشد تا جوابی از سمت شما بگیرد…این اتلاف وقت به ضرر شما است.)

داستان‌سرایی در کپشن اینستاگرام

تا به حال شده که در اطراف خود با آدم‌هایی روبرو شوید که داستان یک اتفاق را طوری برایتان تعریف کنند که حس کنید واقعاً آنجا بودید؟ اینجور آدم‌ها قصه‌گوهای ماهری هستند که ما از گوش دادن به داستان‌هایشان، هیچوقت خسته نمیشویم.

حالا فرض کنید که یک کسب‌وکار با تکنیک داستان‌سرایی (Storytelling)، چقدر می‌تواند روی ذهن مخاطب تأثیرگذار باشد.
به مثال زیر توجه کنید:

داستان سرایی در کپشن اینستاگرام

داستان سرایی یا روایت‌گری، یکی از جذاب‌ترین روش‌های تعامل با مخاطب است. کاربران اینستاگرام چشم‌شان به دیدن کپشن‌های معمولی، عادت کرده است؛ پس چه بهتر که با گفتن یک داستان، غافل‌گیرشان کنید.
اگر اهل قلم باشید می‌دانید که یک داستان خوب، شامل 3 عنصر اصلی است:
1. همیشه یک قهرمان دارد.
2. حتماً یک چالش سر راه آن قهرمان قرار می‌گیرد.
3. لحن نویسنده با توجه به اتفاقاتی که می‌افتد تغییر می‌کند.

نکته!!!
هرچقدر هم که داستان‌سرایی قرار است نویسنده درونتان را بیدار کند، فراموش نکنید که قدرت در ساده‌نویسی است. پس به هیچ وجه داستان را پیچیده نکنید و کلمات قلمبه سلمبه را هم دور بریزید.

مرتب نوشتن کپشن اینستاگرام

حتماً پیش خودتان می‌گویید، چه اهمیتی دارد که کپشن اینستاگرام مرتب نوشته شود!!!
پس بگذارید از خودتان بپرسیم، کدام یک از کپشن‌های زیر را راحت‌تر می‌خوانید؟

مرتب نوشتن کپشن اینستاگرام

معلوم است که خواندن کپشن سمت راست، بسیار راحت‌تر است.

بگذارید یک موضوع را خیلی رک به شما بگوییم. مرتب نوشتن، باعث می‌شود که مخاطب کپشن شما را بخواند یا به راحتی از آن رد شود. مخصوصاً اگر قرار است، کپشن طولانی بنویسید. پس ساده از کنار این مسئله رد نشوید.

نحوه صحیح مرتب نوشتن کپشن

وقتی می‌دانید که قرار است کپشن پست‌تان طولانی شود، سعی کنید بین خطوط فاصله ایجاد کنید.
بعضی‌ها برای این کار از نقطه استفاده می‌کنند که خیلی هم خوب است و ایرادی ندارد، اما پیشنهاد ما چیست؟

«استفاده از دکمه نیم‌فاصله»

مرتب نوشتن کپشن اینستاگرام با نیم فاصله

اگر طرز استفاده از این دکمه را یاد بگیرید، دیگر به نقطه گذاشتن بین خطوط هم نیازی ندارید و کپشن‌هایتان هم ظاهر زیباتری پیدا می‌کند. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که چطور می‌توانید کپشن‌ها مرتب‌تری بنویسید.

مرتب نوشتن کپشن اینستاگرام

 

  1. جمله‌ای که می‌خواهید را تایپ کنید.
  2. یک خط بیایید پایین‌تر.
  3. دکمه نیم‌فاصله را یکبار فشار دهید.
  4. دوباره یک خط دیگر پایین بیایید و جمله بعدی را بنویسید.

با این کار کپشن شما مرتب‌تر خواهد شد و دیگر بین خطوط خبری از نقطه‌های اضافی هم نیست.

دکمه نیم‌فاصله را ندارید؟

همه کیبوردهای اندورید که این دکمه را دارند، پس فقط باید زبان کیبوردشان را فارسی کنند تا این دکمه را ببیند.
بقیه کاربران هم 2 راه دارند:

یا باید کیبورد گوگل (Gboard) را نصب کنند و از دکمه نیم‌فاصله استفاده کنند.

مرتب نوشتن کپشن اینستاگرام

و یا اپلیکیشن Space را نصب کنند.
یعنی باید متن کپشن را به اپلیکیشن بدهید تا خودش بین خطوط فاصله ایجاد کنند.

اپلیکیشن space

خب حالا که یاد گرفتید چطوری باید یک کپشن تر و تمیز بنویسید، بهتر است برویم سراغ یک مثال!

یکی از اینفلوئنسرهایی که اکثر اوقات کپشن‌های طولانی می‌نویسد، «نبات» است و حسابی حواسش هست که چشم فالوئر خسته نشود و کپشن را راحت بخواند.

همین حالا می‌توانیم حدس بزنیم که اگر نبات قرار بود مانند عکس سمت چپ، کپشن بنویسد، هیچ‌کس کپشن‌هایش را نمی‌خواند.

مثال کپشن اینستاگرام

البته که مخاطب‌ها باید خیلی شما را دوست داشته باشند که کپشن‌های طولانی شما را بخوانند 🙂

به هرحال، این اینفلوئنسر هم راه درازی آمده تا به اینجا رسیده است. پس ترجیحاً تا جایی که می‌شود خلاصه بنویسید.

راستی به نظر شما جای چندتا ایموجی در کپشن نبات خالی نیست؟
در قسمت بعد برایتان توضیح می‌دهیم که چطور باید از این همه شکلک جور واجور استفاده کنید.

استفاده درست از ایموجی

دومین کاری که می‌توانید برای مرتب‌تر شدن کپشن اینستاگرام خود انجام دهید، استفاده از ایموجی‌ها است.

استفاده از ایموجی در کپشن اینستاگرام

ما دنیایی از ایموجی داریم که روز به روز هم دارد به تعدادشان اضافه می‌شود، اما به نظرتان درست است که برای جذاب‌تر شدن و رنگی رنگی شدن کپشن‌هایمان، یک عالمه ایموجی در متن کپشن استفاده کنیم؟ معلوم است که نه!

استفاده بیش از حد از ایموجی، اتفاقاً برعکس عمل می‌کند و باعث می‌شود اصل مطلب اصلاً خوانده نشود. برای مثال، به دو کپشن زیر نگاه کنید.

استفاده از ایموجی در کپشن اینستاگرام
خود شما، کدام کپشن را راحت‌تر می‌خوانید؟
در کپشن سمت چپ، به قدری رنگ و نوشته دیده می‌شود که اصلاً چشم آدم درد می‌گیرد و متن اصلی، بین آن همه ایموجی گم شده است.

نکته دوم!!!

از ایموجی‌های مربوط به متن استفاده کنید. مثلاً اگر قرار است درباره محصول خود توضیح دهید، استفاده از شکلک خنده و قلب و گل، بی معنی است!

راز کپشن را فهمیدیم…

در این مقاله باهم یادگرفتیم که چطور می‌شود یک کپشن درست و حسابی نوشت که در آخر ما را قدم به قدم مخاطب نزدیک می‌کند و فروشمان هم افزایش میابد. یادتان باشد که درآمدزایی از اینستاگرام، فقط به کپشن نوشتن و پست گذاشتن محدود نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که کمی در صفحه «آموزش‌های اینستاگرام» بگردید تا مقاله‌ها و ویدیوهای بیشتر ما را در آنجا ببنید.

دانلود باکس

ایمان کرامتی

12 مطلب منتشر شده

ایمان کرامتی هستم ، بیش از 6 سال تو حوزه وب هستم و در کنار وبلاگ نویسی و طراحی سایت و همچنین برنامه نویسی اندروید در زمینه شبکه و دوربین های مداربسته نیز فعالیت دارم. خوشحال میشم اگه سوالی داشته باشید با بنده مطرح کنید.

درباره این مطلب نظر دهید !